ENGINE SOFTWARE
STAGE.I - chiptuning bestaat uit het aanpassen van de motorcomputer software. Hiermee wordt de meeste vermogenswinst behaald zonder al te veel kosten. Door de chiptuning zal de auto fijner rijden, tot 5% zuiniger zijn en uiteraard sneller zijn bij vermogen vragen. Deze afstelling is veilig voor RON95. Dit is geheel binnen de veilige marges van de fabrikant.
STAGE.II - bestaat uit het aanpassen van de motorcomputer software. Hier zijn een aantal hardware upgrades voor nodig. Er zijn minimaal een sport downpipe en cold air intake nodig om de stage2 chiptuning goed uit te kunnen voeren. Deze twee upgrades zijn van invloed op de lucht toe en afvoer van de motor. De door de turbo aangezogen lucht blijft door de cold air intake kouder. Doordat de inlaat temperatuur lager is, kan er meer warmte in de verbrandingskamers gegenereerd worden, wat door meer brandstof injectie wordt verkregen. Meer brandstof bij de verbranding is meer vermogen. De sport downpipe zorgt voor een betere uitlaat flow door minder restrictie, waardoor de uitlaatgassen makkelijker de motor kunnen verlaten. Hierdoor kan de turbo sneller op toeren komen. Hier dient altijd RON98 te worden getankt. Hiermee worden de grenzen van auto-onderdelen opgezocht, goed en tijdig onderhoud is noodzakelijk voor de levensduur van de auto-onderdelen.
STAGE.III - bestaat uit het aanpassen van de motorcomputer software. Hier zijn meerdere hardware upgrades voor nodig. Denk hierbij aan een hybrid turbo(s), intercooler(s), sport downpipe(s), cold air intake, andere injectoren, lage en hogedruk brandstofpomp(en). Met deze afstelling is minimaal RON98 vereist en kan er geen garantie worden gegeven. Dit omdat we vaak over de grenzen van onderdelen heen gaan qua vermogen. Dit is dus geheel op eigen risico.
Verdere losse aanpassingen allen tegen meerprijs welke we in de motorcomputer software aan kunnen passen zijn:
- Sports display aanpassen
- Start/stop uitschakelen / omdraaien
- AdBlue uitschakelen
- EGR uitschakelen
- DPF uitschakelen
- OPF uitschakelen
- Cilinder On Demand uitschakelen / aanpassen per versnelling
- Snelheidsbegrenzer uitschakelen
- Uitlaatkleppen aanpassen
- Foutcodes uitschakelen
- Koude start uitschakelen
- Boost By Gear
- DSG ploffen met schakelen
- Motorcomputer klonen
- Software update uitvoeren
- Software downgrade uitvoeren
- Software origineel maken
Informeer naar de mogelijkheden welke voor jouw auto van toepassing kunnen zijn.
GEARBOX SOFTWARE
STAGE.I - Bestaat uit het verhogen van de koppel begrenzer. Als we de motorcomputer software aanpassen verhogen we hiermee het koppel van de motor. Dit koppel is soms hoger dan waar de koppel begrenzer van de automatische versnellingsbak op staat ingesteld. Hierdoor zal de automatische versnellingsbak de motor begrenzer. Om dit weg te nemen verhogen we de koppel begrenzingswaarde. Dan kan de motor het vermogen kwijt zonder begrensd te worden door de automatische versnellingsbak. Deze aanpassing is niet altijd nodig. Informeer of dit een vereiste is voor jouw auto.
STAGE.II - Bestaat uit het verhogen van de koppelbegrenzer en een schakel optimalisatie. Met een schakel optimalisatie maken we de D(rive) map wat sportiever. Vaak schakelt de automatische versnellingsbak snel door naar een volgende versnelling waardoor het toerental laag blijft. Dit zorgt voor trillingen in de aandrijflijn waardoor het rijcomfort negatief wordt beïnvloed. Dit minimale op / terug schakeltoerental kunnen we aanpassen om het rijcomfort te vergroten. Verder passen we de tijd van het schakelen tussen versnellingen aan. We zorgen ervoor dat hier minder tijd verloren gaat, zodat wanneer er sportief wordt gereden het schakelen voor minder vertraging zorgt.
STAGE.III - Bestaat uit alle softwareaanpassingen welke we met een STAGE.II uitvoeren, daar bovenop verhogen we de koppelingsdruk. Dit zorgt voor wanneer er veel vermogen wordt gedraaid met een STAGE.III motorcomputer software, de koppeling(en) van de automatische transmissie niet gaan slippen. Zo verlengen we de levensduur van de automatische transmissie koppeling(en).
Verdere losse aanpassingen allen tegen meerprijs welke we in de automatische transmissie software aan kunnen passen zijn:
- Schakelindicator inschakelen
- Vrijloop uitschakelen
- Kickdown manueel uitschakelen
- Launch control aanpassen
- Rolling launch control
- Transmissie computer klonen
- Software update uitvoeren
- Software downgrade uitvoeren
- Software origineel maken
Informeer naar de mogelijkheden welke voor jouw auto van toepassing kunnen zijn.